Gräsänka

Jaha då var första jobbveckan slut då! Sitter hemma i soffan och njuter av tystnaden - eller jag lyssnar på Martyrion och det är väldigt bra. Unga människor är så otroligt duktiga!
Dessutom är jag gräsänka en vecka framåt, Sven är i Halmstad och jobbar hela veckan. Ludolf är hemma, i alla fall sover han hemma. Själv ska jag jobba, ta upp trådarna med valet igen och kolla så allt fungerar. Vi har varit högst 10 personer på jobbet i veckan så man har fått ta itu med lite spörsmål som man inte brukar. Ska också checka av att allt funkar med Jontes flytt. Jag har saboterat ett antal myrbon i trädgården - stampat och grävt runt i dom. Rackans myror - de är flygfärdiga och jag vill inte ha fler bon. Ett vid trappen på framsidan var stort med massor av ägg i. Vilken aktivitet det blir när man oroar myror, de blir verkligen flitiga då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0