Vi har hittat hålet!

I flera dagar har Sven grävt och grävt, längs den nedgrävda vattenledningen från brunnen. Pumpen höll inte trycket så jag har inte fått vattnet installerat ännu. Vi började med att lyfta ut alla grejer ur byggskjulet och tog bort golvet där. Sen grävde Sven..... hittade ledningen men inget hål. Sven fortsatte gräva utanför skjulet - genom enar och snår men inget hål. Ledningsgraven blev längre och längre, över gräsmattan och mot brunnen. Och se - halvmetern från brunnen där var hålet! Då började regnet som hade utlovats till kvällen att strila och Sven avslutade grävandet för idag. Nu vet vi i alla fal var läckan är och i morron kanske jag har rinnande vatten i huset.
Själv har jag bakat småkakor - brysselkex och havreflarn (misslyckade) och försökt att få fram en mall till skåpdörrarna så att jag kan sätta dit gångjärnen. Jag börjar tröttna på att skåpen innehåller mer damm än golven........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0