Ledig lördag

Vi är i stugan, Sven och jag. Efter bröllop, barnbarnpassning och jobbstart så känns det gudomligt att få rå sig själv några dagar.
Bröllopet var fantastiskt! Strålande brudpar och trevlig fest, glada gäster och som vanligt mycket mat över...
Sven jobbade på västkusten veckan efter bröllopet och jag på mitt jobb. Några kvällar var jag barnbarnvakt som sagt. Jätteroligt! Och så skönt att kunna, och få, vara det utan att hela Sverige ligger mellan oss.
En kväll i veckan var vi allihop (utom brudparet som är på bröllopsresa) hos Lilla gumman och Handyman och åt tillsammans. Trevligt! Dom har en bärsort, aronia, som jag inte stött på tidigare. Ser ut som en blandning mellan blåbär och lingon och små slånbär. Smakar lite kärvt men ska innehålla mycket bra saker för kroppen. Lilla gumman hade plockat en del som vi provsmakade, hörde sen att hon gjort sylt av resten.
Men som sagt, nu är det bara Sven och jag, eller rättare sagt, bara jag, för Sven åkte in till byggvaruhuset för att köpa virke så han kan göra klart altaningången. Solen skiner, det är lite kyligt men helt acceptabelt. Sjön låg som ett spegelblankt golv i morse och fiskmåsarna har försvunnit från ön.
Jag har strukit lite handdukar som jag inte hann hemma, plockat hallon och gjort hallonsylt. Annars tänker jag inte överanstränga mig idag, bara njuta av att vara....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0