"ja vij åttå fölla mä å ficka"

Om några dagar är vistelsen på vår sommarö slut för den här semestern. Tre härliga veckor med sol, fiske, lite jobb på huset, gäster (fast mest familjen faktiskt), regn blixt och dunder och mycket annat.
Sven har gjort luckan till vår matkällare, nedgång från köket. Riktigt bra och säkert!! Han har också gjort ett bakbord till mig. Jag har målat lite möbler och bakat en hel del.
Just nu har vi kottarna på besök, ensamma utan pappa. Sundet har fått besök och stora kotten har fått två abborrar på mete. De är nu bete i minkfällorna - vi får se vad det ger inatt. Lilla kotten ville följa med och fiska och det fick hon förståss, men intresset svalnade i takt med att vinden ökade.
Beställde tid för klippning i staden. När jag klev upp på bryggan lossnade staget jag höll fast i och jag dråsade ner i båten igen - via vattnet. Sven såg vart det barkade och fick tack och lov tag i mig, det hela slutade med ett lagom stort blåmärke på låret. Men genomblöt blev jag in på bara rumpan, och ingen tid fanns att åka tllbaka och byta kläder, så frisörskan fick sig ett skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0