Spackel.....

Nu har vi/jag startat renoveringen i lilla rummet. Sven tog bort listerna i fredags kväll, jag slog ut spikarna och sen staplade vi upp dom. dom ska målas... Lördagmorron for Sven till jobbet och jag gick lös med täckpapp och spackel. Måste köpa färg i veckan, både till fönstersmygar och väggarna - och tapeter till stora rummet.
I morse stod vi och tittade på parkettgolvet där. Det är inte vidare fint, stora färgskillnader, breda springor, flisor som är borta... det blir nog till att lägga nytt golv. Men då vill jag ha ett snyggt trägolv, avfasat så det blir en snygg springa mellan brädorna. I ek...  eller ask... eller lönn...
Har också haft tid att ha gäster på söndagsmiddag, Fixaren ska hjälpa oss schakta och ta bort träd och stubbar inför byggandet av car-porten... Först åt vi middag och sen planerade han och Fixaren när, var och hur det hela ska gå till. Mycket jobb men det blir nog fint! Roligt att träffa den familjen också!
Vi har hunnit med ett besök hos Ludolf också - Tösen är i Thailand så Ludolf bor i lägenheten under tiden. Längtar efter henne så klart... men vi åt middag och semlor och sen drogs det lite mer elsladdar i köket.... det blir nog klart det också.... nån gång......  Vi var inte hemma förrän efter midnatt, vi börjar bli lite för gamla för att slarva på nätterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0