Hemma och igång igen

Jaha, nu är vi hemma igen!
Vi har packat upp, jag har jobbat en vecka.
Sven hade några semesterdagar till men har nu åkt på sin årliga sommarjobbarvecka till västra delen av riket.
 
Mycket tvätt blir det, trots att vi "bara" varit två personer den mesta tiden.
(Eller har vi det när jag tänker efter - barn med familjer och goda vänner har hälsat på vilket varit mycket trevligt.)
 
Vi kan inte installera tvättmaskin på sommarön, varken vatten eller rening av vattnet räcker till det.
Så det vi använder måste tas hem och tvättas.
Vi har utedass utan vatten och bara varmt vatten i köket så frottehanddukarna byts ofta.
Denna regniga sommar har inte bidragit till att de nämnda handdukarna varit överdrivet torra mellan gångerna man använt dom heller, så det har varit ännu viktigare att BYTA dom.
Jag har införskaffat nya, fina handdukar av bra kvalité till stugan i den närbelägna staden, många har jag skaffat.
Detta har jag tackat Gud för ett antal gånger, det har ju bara varit att ta fram en ny när den gamla blivit sunkig.
Så kom då dan när tvätten skulle packas, fraktas i båt till land, i skottkärra till släpet och för hand in i huset.
Ujujuj, skulle behöva träna mer på gym för tungt var det...
Men nu hänger dom tvättade på strecket, färdiga att fraktas tillbaks till ön igen...
 
Så har jag flyttat in i mitt nya arbetsrum också - men det tar jag nästa gång när jag har kort att visa!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0