Nytt arbetsrum

Som jag skrivit förut några gånger, så flyttar jag och hela min arbetsplats in i ett alldeles nytt hus om några veckor.
Vi har sett det växa fram - från planering, grund, resning av huset, invändigt, målning och allt annat som ska göras.
Jag har varit på besök i nya huset några gånger.
Första gången var det skyddsväst och bygghjälm som gällde.
Byggdamm och betong, ställningar och skrot, ja ni vet man vet egentligen vartåt det barkar.
Blir det färdigt eller? 
Andra gången jag var där var det "nästanklart".
Ställningarna var borta, det låg golv på betongen och det var målat.
Vilken härlig känsla!
Så ljust och fint!
Då var jag in i "mitt" rum, det som ska bli min arbetsplats framåt.
Inte så stort, men inte så litet heller, låsbar dörr med garderob bakom dörren.
Jag får plats med besöksbord och stol, några bokhyllor och skrivbordet förståss. 
Men nu är det bara några veckor kvar tills jag går på semester. 
Då ska mina grejer vara rensade och packade, arkivet uppmärkt och genomgånget, allt runtomkring ni vet - gemensamma pärmar och material ska vara packat.
Det är sagt att bärbara datorer ska vi ta med hem.
Jag var tvungen att jobba idag, så den följde med hem redan igår.
Hemma sitter jag i vårt nyrenoverade finrum - undrar om samma känsla kommer att infinna sig i mitt nya arbetsrum på jobbet?

                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0