Förberedelser

I morron far vi till stugan, Sven och jag. Första gången för i år så vi längtar!
Sven har packat verktyg och ställt fram hopfällbara stegar och sågar.
Fast han är inte klar, det är ju hockey på TV...
Själv har jag packat lakan och kaffe, mjöl och handdukar och skrivit en lång lista som ska handlas.
Kisse ska med så mat till henne förståss, mjölk, bröd, grönsaker och frukt och allt annat man behöver.
Vi tog hem det mesta i höstas, det kan ju hända otrevliga saker i specerier annars.
Vi ska jobba är det tänkt.
Först ta bort spindelväv och damm och sen ta fram båtmotorn och sätta upp presenningen så Svens verktyg står torrt ute.
Sven ska göra innertaket färdigt och jag ska ge mig på loftet.
Fast jag ska åka hem ett par dagar och jobba hemma...

Viken har ju drabbats av tallolja i vinter, en cictern på andra sidan viken började läcka och ett stort antal liter olja rann ut i havet.
Stränder och bryggor är delvis förstörda, sägs det.
Kommunen och reningsföretag ska rensa och sanera så vi hoppas det blir bra i alla fall.
Vi tänker stiga upp tidigt i morron och fara..... får se hur det går...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0