Jobbrapport från arbetslägret

Sven och jag bestämde att den här veckan inte skulle bli en slapparvecka utan en jobbvecka,
Nu ska vi äntligen komma bra mycket längre på stugan!
Och på den vägen är det.
Vi vaknar tidigt, ja för att vara lediga dagar i alla fall.
Halv sju vaknar Sven och jag runt sju.
"Kan du inte sova längre" var Svens kommentar i morse.
"Nej det är för tyst"
"Vadå tyst?"
"Ja du är inte där och låter"
Sen fick jag beskriva ingående hur Sven lät mellan 00:00 och 15 minuter framåt när jag vaknat av en ond dröm. Milde tid, hur mycket ljud och rörelser man frambringar när man sover, lyckligt ovetande.
Sven skrattade så han kiknade.
Jag tror nog han förstod att avsaknad av ljud kan väcka sovande människor likaväl som oväntade ljud.
Efter frukost sätter vi fart. 
Sven åkte till stan idag, proviantering av både leklamliga och icke lekamliga ting stod på listan.
Själv målade jag, sista gången på balustraden och andra gången på takstolarna.
Lagom till fikadags kom Sven tillbaks och sen var det dags igen.
Efter att kompressorn gått sönder, fick taket vara och Sven jobbar med dörrfoder istället.
Jag gick över till tapetsering av loftet.
Loftet är ju inte den största platsen i stugan, med varken högst i tak eller största svängrummet.
Jag kryper på knäna, ibland halvstår jag och ibland sitter jag.
Men tapeterna är klara!
 I morron får jag kröka rygg ordentligt, då ska golvet läggas...


Kommentarer
Postat av: HemkäraHanna

Det låter som att det blir väldigt fint efter mycket slit.

2012-05-19 @ 10:03:02
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0