Nu jobbas det!

Vaknade tidigt idag, Lilla gumman ringde på väg till jobbet.
Alltid lika kärt!
Så upptäckte vi att det gick omkring vitklädda gubbar vid strandkanten, jo vi vet att dom är där.
Dom sanerar efter råtalloljan.
Vi gick och pratade med dom Sven och jag.
140 st håller på, varav 40 på öarna. Klädda i vita plastställ och gummistövlar plockar dom klumpar och tar bort olja på stenar och sand.
All heder till dom, dom är värda sin lön!

Själva har vi också jobbat.
Sven har, efter att först plockat ner kökstak, satt upp en lampa så man ser att diska.



Så satte han tillbaks taket igen.
Han har också satt upp lampor över diskbänken.



Jag satte igång på loftet.
Spacklat och slipat synliga takstolar och spacklat väggarna.
Känner mig så nöjd!
Mitt beting är att tapetsera, måla och lägga golv innan vi åker hem på söndag.
Nu är ju loftet inte så stort, det är ståhöjd i mitten sen sluttar det mot kanterna.

Ber så mycket om ursäkt med de felvända bilderna, tekniken ville inte som jag vill......
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0