Livet går vidare, trots allt

Det är bara jag och Kisse hemma i helgen.
Det är lördag kväll och jag sitter i soffan med en brasa tänd.
Sven har jobbarhelg i annan del av landet.
Jag har varit ute några timmar i trädgården.
Tagit bort gamla växter och grävt fram mitt trädgårdsland som varit styrmoderligt behandlat iår.
Den stunden var välbehövlig för kropp och själ.
Solen sken, dofterna från ruttnande löv och HÖST är upplyftande och härlig.
Fast jag är egentligen inte en höstmänniska, mörkret är så påträngande.
Men som sagt, idag var det fantastiskt skönt.
Väl inne igen, tog jag en välbehövlig dusch, och sen var det tvättens tur.
Fjärde maskinen är snart klar.
Jag har också tagit in ved så jag kan elda.
Fast just nu sitter jag som sagt i soffan och njuter.
Livet går vidare trots allt.
Nånstans hittar man kraft och mod att fortsätta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0