Gott nytt 2013

Ett helt nytt år, nya möjligheter och nya utmaningar. Vad ska 2013 ha i beredskap tro? Några bokningar finns i kalendern men många fler dagar är helt oskrivna och blanka.
Julen har gått i familjens tecken. Julafton hos oss med alla barn, respektive, barnbarn oxh svärföräldrar. Mycket trevligt, och gott. Efter det julklappsutdelning, och sen ja sen kom gallstensanfallet.......  Sakta smygande, som en tickande bomb strax under revbenskanten. Äsch. För mycket kaffe, kanske? Nej det blir värre och till slut är det nästan outhärdligt, trots glittrande barnaögon och små kommentarer från de vuxna barnen. Så blir det alltså så outhärdligt att toan måste uppsökas, Sven tillkallas och -inga fler julklappar för min del utan Sven och jag åker till - akuten.... Inte precis det ställe man vill vara på julnatten. Men jag kan inte klaga på omhändertagandet, undersökandet eller engagemanget hos personalen. Flera timmar senare hade smärtan gett med sig och vi åkte hem. Efterrsom jag haft flera anfall under hösten hade jag redan en ultraljudsundersökning bokad. Den är också avklarad och jag har fått svaret från läkaren. Operation - om jag vill förstås. 10 -15 små stenar gör just nu livet lite krångligt, så valet kanske inte är så svårt i alla fall...
julen ja......  Juldagen hos Lilla gumman o Handyman med välstekt kalkon och Ris a'la Malta var på intet sätt fy skam. Vi åt allihop på deras oinredda andra våning, fantastiskt med tända ljus och allt! Annadagen bjöd Fröken och Jonte på fiskgryta och pasta - också det otroligt gott och fint!
Nu har jag börjat jobba igen, så mycket ligger framför, både oskrivet och skrivet....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0