Nu är glada julen slut slut slut

Julegranen kastas ut ut ut...
Ja nu är det borta, pynt, gran och gardiner, utom i två rum där dom inte är så juliga utan kan hänga några veckor till.. Tänk jag längtar alltid efter detta ögonblick när jag är klar innan jul. Allt blir liksom iordning igen och det ligger ordentligt nerpackat och väntar på nästa jul. I år har vi njutit av allting också eftersom vi firat julen hos oss.
Gick ju och köpte mig en IPad i mellandagarna. Joråsåsatt...... Nu är man modern så det förslår. Har lärt mig ganska bra hur den fungerar, inte så svårt faktiskt om man kan IPhone, och det kan man ju det också. Tänkte använda den på jobbet istället för anteckningsblock, tror jag hittat en bra app så jag kan lagra filer på ett bra sätt. En sån här apparat ska man ju stänga av ibland, för att den ska liksom uppdatera sig på nåt vis. Sagt och gjort, det gjorde jag i förrgår, och igår när jag slog på den skulle den ha pinkod till sim-kortet. Vilken pinkod?? Ok, det måste ju stå i pappren som jag fick med vid köpet, jag fick ju igång den alldeles själv så det kan ju inte vara så svårt.
Sen ägnade jag mycket tid åt att leta pappren, kan dom följt med i tidningsåtervinningen tro? Nähä.... I räkningspärmen? Nähä.... Men var i allsindar, de måste ju finnas för jag slänger ju inte såna viktiga papper medvetet iaf....
Men jag är ju en handlingskraftig kvinna så jag ringde telebolaget och begärde en kopia, oja det gick så bra så. Sen var jag på det stora varuhuset och fick ett utskrivet kvitto så jag kände mig riktigt nöjd - skulle nåt gå fel så hade jag kopior.
Sven jobbade på lördagen så han fick en rapport på kvällen, men allt var ju löst så mer fanns ju inte att göra.
Efter Svens skridskotur idag kom han med den tidskriftsmapp där vi har koder till nätet mm och sa lite försiktigt att "kolla om inte dina papper ligger där, där har vi ju allt sånt där". Johodå där fanns pappren, ordentligt nerstoppade av -Sven förstås. Äh kan säga att jag blev glad, efter ett tag i allafall, när jag utgjutit mig över att jag nog helst vill ta hand om mina egna papper. Men tack i allafall!

Kommentarer
Postat av: HemkäraHanna

:)
Tur att ni är så ordningssamma och handlingskraftiga båda två!

2013-01-13 @ 22:00:43
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0