Sommar och vila...

Nu var det ett bra tag sen jag skrev, får väl råda lite bot på det då'rå.
Semestern är över för den här sommaren. Fyra veckor går fort när man har roligt!
Vi firade först Jonte som fyllt 30, och sen for vi till vår sommarö. Tre hela veckor blev det, en del besök både av vänner och släkt förgyllde tiden. Dessemellan målades det utsidan på fönster och våra dörrar blev färdigsnickrade. Sven gjorde en bänk av en trädstam som blivit liggande under några år. Den blev så fin!
Sista veckan var vi hemma, nu skulle vi försöka få mer gjort på de projekt som blivit åsidosatta när stugan måste bli klar.
Mest i behov var carporten, halvfärdig som den är/var. Först inventerade vi -vad behövs och vad har vi och vad måste köpas. Sven for till staden och inhandlade medans jag packade upp, tvättade och rensade rabatter.
Sen var det bara att ta på målarkläder och sätta igång. Panel och reglar, det är inte klokt vad mycket grejer det finns på en byggnad. Vi är dock ganska samspelta och kompletterar varandra bra, ibland är det jag som sågar och spikar (när saker av mer komplicerad natur behöver göras av Sven) ibland är det Sven. Vi har kommit riktigt långt tack vare finvädret!
Nu har Sven begivit sig till västra delen av landet i jobbet och jag har börjar jobba igen. om än motvilligt ska jag ärligt säga. Fast idag har jag målat insidan av trädgårdsboden och det lilla trädgårdsskåpet Sven gjort till mig. Sitter på altanen och tar igen mig lite. Ska snart göra mig i ordning för att åka till staden och den stora konferens som pågår där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0